“Meiltä saa enemmän kuin pelkän painotuotteen – varastointi, logistiikka, kohdentaminen ja sähköiset palvelut ovat kokonaisuutta, jota digipaino tukee ”, kertoo Lauri Mäkinen, joka vastaa Mailservicen myynnistä.
Nopeat ja toimintavarmat digipainokoneet tukevat yrityksen tarvetta saada markkinointimateriaalit jopa tilauksesta seuraavana päivänä toimitukseen.“Kun saamme tilauksen, toimitus on 1–3 päivän päästä jo toimituksessa. Tämä on myös markkinoiden trendi eli toimitusajat ovat tiukkoja”, kertoo yhteyspäällikkö Päivi Kokko.
Mailservice sijaitsee Turussa ja varastoi asiakkaiden markkinointimateriaaleja tiloissaan. Toimitiloista jopa 60% on varattu lattiasta kattoon markkinointimateriaaleille.
Varastointi, materiaalin hallinta ja painatus kokonaispalveluna
Mailservice tarjoaa kokonaisvaltaisen paketin myynnin ja markkinoinnin tarpeisiin. Saman katon alta löytyy kaikki tarvittava yritys- ja kuluttajaosoitteiden hallinnasta postituspalveluihin sekä sähköisten kanavien hyödyntämiseen.
“Tarjoamme myös kattavat suunnittelu-, tulostus- ja painopalvelut myymälä-, messu- ja tapahtumamarkkinointiin, joilla varmistat viestisi erottumisen kaikissa kanavissa. Asiakaspalvelumme on aina tavoitettavissa, ja sinulla on oma yhteyshenkilösi vastaamassa tarpeisiisi välittömästi”, kertoo Mäkinen.
Mailservice tarjoaa kokonaisvaltaisen paketin myynnin ja markkinoinnin tarpeisiin. Saman katol alta löytyy kaikki tarvittava yritys- ja kuluttajaosoitteiden hallinnasta postituspalveluihin sekä sähköisten kanavien hyödyntämiseen. Uusimpana tuotteena Mailservice tarjoaa myös diginäytöt osana markkinoinnin palveluita. Näyttöjen kanssa yritys tekee yhteistyötä Docuksen kanssa, jonka kautta yritys on hankkinut muun muassa Ricoh Pro C9500 ja C7200 -digipainokoneet.
“Docus on hyvin dynaaminen kumppani meille: heillä on visioita tulevaisuudesta. Palvelua saa hyvin ja he todella haluavat ymmärtää asiakkaidensa liiketoimintaa”, kertoo Mäkinen.
Lauri Mäkinen ja Päivi Kokko ovat tyytyväisiä palvelukonseptiin, joka vastaa asiakkaiden todellisia tarpeita ja vie toimialaa eteenpäin.
Kasvun askeleita
Mailservice on perustettu vuonna 1989 ja iso liiketoiminnan uudistus toteutettiin vuonna 2018. Yrityksessä nähtiin muutos printtisuorassa, jota ruvettiin yhä useammin korvaamaan digitaalisella mainonnalla. TAGI-palvelu antaa työkaluja kohderyhmien tavoittamiseen, DIGI-palvelu on perinteistä painotuotteiden tuotantoa ja LOGI on järjestelmä, joka kytkeytyy markkinoinnin varastointiin ja logistiikkaan.
”Palvelut on tuotteistettu siten, että asiakas ymmärtää niiden hyödyt”, kertoo Kokko.
Yksi keskeinen asia on elinkaariajattelu: LOGI-, TAGI- ja DIGI-työkalujen avulla asiakas voi tilata juuri sen verran painotuotteita kuin tarvitsee ja koko prosessi on automatisoitu tilauksesta toimitukseen. LOGI-palvelun avulla voi hallita esimerkiksi useiden myymälöiden markkinointimateriaaleja kätevästi samaan aikaan. Kampanjoita voi seurata ja suunnata toimenpiteitä sen mukaisesti.
“Etenkin päivittäistuotteissa ja lääkealalla sykli on nopeaa ja markkinointimateriaalien tuotantoprosessilta vaaditaan tehokkuutta, luotettavuutta ja laatua. Se sai meidät kehittämään prosessin sellaiseksi, joka tukee yritysten tarpeita. Laadukas painotuote on kaiken keskiössä, mutta asiakas tarvitsee enemmän”, kertoo Kokko.
Lauri Mäkinen, Päivi Kokko ja Olli-Pekka Suhonen kuuluvat Mailservicen johtoryhmään ja tiimi on hitsautunut yhteen ja kaikilla on vahva usko uudistuneen liiketoimintaan, sillä siitä on saatu paljon palautetta ja kiitosta nimenomaan asiakkailta.
Docus on Mailservicelle enemmän kuin laitetoimittaja: se on kumppani, jonka kanssa laiteinvestoinneilla haetaan kasvua. Ricoh oli Mailservicelle selvä valinta, sillä laitteet ovat tuttuja ja luotettavia. “Saamme Docukselta useita palveluita saman katon alta ja se sopii hyvin meille”, kiteyttää Suhonen.
Omia järjestelmiään Mailservice on kehittänyt nimenomaan avainasiakkaiden kanssa ja on siten päässyt myös syventämään asiakasymmärrystä. Järjestelmämme toimii välillä kuin myyntiassistentti, joka varmistaa, että prosessi on sujuva ja lopputulos laadukas.
“Perinteinen printtisuora pitää pintansa markkinoinnin murroksessa”, muistuttaa Olli-Pekka Suhonen, joka vastaa Mailservicen digituotannosta. Se on hänen mukaan lääkettä digiähkyyn, sillä se erottuu hälystä nyt parhaiten.
Toimintavarma Ricoh Pro C9500 on Mailservicen asiakaslupauksen kivijalka, jonka ansiosta tuotanto tukee nopeasyklistä myyntiä.